ArcheAge - potwierdzono ekspansje na zachód!

XL Games nie wystawiał się podczas targów E3, ale ekipie Massively udało się doprowadzić do wywiadu z COO XL Games – Suk Woo Choi’em. Przybliżamy o czym rozmawiano.


Jakiś czas temu, wrzuciłem obszerną recenzję  ArcheAge, gry, która zachwyciła mnie swoimi możliwościami oraz otwartym światem. Tytuł jest w fazie zamkniętych beta testów i na dziś dostępny jest jedynie dla koreańskich graczy. Od dłuższego czasu zadaje sobie pytanie, kiedy i kto wyda ArcheAge w Europie.

Można powiedzieć, że z wywiadu, który udzielił Suk Woo Choi nadal nie dowiadujemy się daty premiery, ani testów, ale za to uzyskujemy zapewnienie, że ArcheAge trafi do Europy! Przedstawię w pigułce o czym traktował wywiad i zatrzymam się przy kluczowych elementach. Oryginał znajdziecie tutaj. Zaczynamy.

Tak, jak napisałem powyżej, potwierdzono ekspansje ArcheAge na Europę i Stany, ale nie podano żadnej wiążącej daty, z opowieści wynika, że odbyła się seria spotkań w Europie i Stanach, z poważnymi kandydatami i to wszystko. Czas, przyniesie nowe informację.

Prawdopodobnie, zanim dojedzie do ekspansji na zachód, ArcheAge zostanie zlokalizowana na chiński oraz japoński. Podobnie jak wcześniej, żadnych konkretów co do terminów, ani chronologii, choć wersja chińska wydaje się być na pierwszym miejscu.

Doświadczenia z bardzo długich beta testów, które trwały kilka miesięcy doprowadziły do ciekawych wniosków. Mianowicie, klęski urodzaju, to znaczy, że w grze jest tak dużo rozwiązań, że gracze nie bardzo wiedzą od czego zacząć, albo czym dokładnie się zajmować. To jednak nie stanowi problemu dla dewelopera, ponieważ, głównym zadaniem CBT, było zebranie maksymalnie dużej ilości feedbacku ze strony graczy, jak mówi Suk Woo, to udało się w 100%. CBT 5 jeszcze nie zostały zapowiedziane, ale zaplanowano je na drugą połowę lata.

Zostaną usunięte ograniczenia co do tworzenia party z członkami różnych frakcji oraz ras. W CBT 4 pojawił się taki problem wynikający z restrykcji. Autorzy zapewniają, że zostanie to usunięte, ponieważ chcą, aby każdy gracz mógł grać ze swoimi przyjaciółmi bez względu na przynależność postaci.

Co do ekonomii gry, większość przedmiotów w CBT 4 pochodziła z questów a nie z craftingu, ponieważ sam system tworzenia przedmiotów jest w trakcie opracowywania. To znaczy, generalnie wszystkie elementy są już przygotowane, ale chodzi o stabilność rynku i doszlifowanie rozwiązań związanych z craftingiem.

Historia świata opiera się na książce napisanej przez jednego z lepszych koreańskich pisarzy. Niestety to dzieło nie jest przetłumaczone na inne języki. To mogłoby spowodować duże ograniczenia dla zachodnich graczy. Suk Woo, zapewnia, że historię świata będzie można poznać podczas samej gry oraz informuje, że mają prawa autorskie do wielu elementów świata jak opisy ras i frakcji.

Podsumowując, wygląda na to, że już niebawem europejscy gracze dostaną bardzo ciekawy tytuł do zabawy. Ja osobiście, jestem zafascynowany i mam nadzieję, że wydawca na EU zostanie szybko wyłoniony. Wszystkich, raz jeszcze zapraszam do obszernej recenzji ArcheAge!


komentarze napędza Disqus

szukaj:

Najnowsze