Korea wypowiada wojnę botterom i hackerom niszczącym gry nielegalnym oprogramowaniem! Grozi za to do 5 lat więzienia!

Czyżby Korea znalazła sposób na oszustów w grach online, którzy tak skutecznie unikali odpowiedzialności i zarabiali krocie? ...
test

Koniec ery oszustów w świecie gier online?

Ostatnimi czasy w Korei, piekło na ziemi zgotowali hackerzy, którzy rozprzestrzeniali nielegalne oprogramowanie do Overwatch, które w sposób oczywisty łamało zasady i uniemożliwiało normalną rozgrywkę.

[advert id=”62152"]

W odpowiedzi Blizzard masowo zaczął banować konta, ale ta walka nigdy ostatecznie nie mogłaby zostać rozstrzygnięta.

test

Na pomoc ruszył parlament koreański, uchwalając nowelizację do ustawy, która ma chronić producentów gier przed takimi sytuacjami!

I odtąd, działania mające na celu tworzenie i rozpowszechnianie oprogramowania, które jest niedozwolone przez producenta lub łamie zasady użytkowania, uznawane są za nielegalne w świetle prawa!

Pod ten zapis podpadają aimboty, programy hackujące, skrypty i wszystko, co jest niezgodne z zasadami użytkowania. Czyżby to był koniec problemów gier online? To byłoby zbyt proste!

[a[advert id=”62152"]p>

Warto jednak dodać, że maksymalny wymiar kary za to przestępstwo wynosi 5 lat więzienia lub 43 tys. dolarów grzywny! Z pewnością te rozwiązania prawne pomogą takim korporacjom jak Riot czy Blizzard walczyć z oszustami.

Z drugiej strony, jest to świetna informacja dla graczy na całym świecie, ponieważ w znaczący sposób może zakłócić proceder, który wykończył już niejedną społeczność MMORPG, czy shooterów online.

test

Korea branżą elektronicznej rozrywki stoi…

Oczywiście, Korea to kolebka esportu i rozrywki elektronicznej, które są jednym z filarów gospodarki koreańskiej. Dlatego parlament nie mógł udawać, że nic się nie dzieje. To idealna ilustracja, która pokazuje współpracę pomiędzy rządem, a biznesem.

[adv[advert id=”62152"]

Kilka faktów, których prawdopodobnie nie znacie:

  • w 2004 roku powstał pięcioletni plan rozwoju sportu elektronicznego i branży gier sieciowych
  • w 2006 roku pojawiła się ustawa o przemyśle gier komputerowych
  • producenci oprogramowania dostają wysokie ulgi podatkowe
  • nagrody dla zwycięzców w esporcie obciążone są znacznie niższymi podatkami, niż w sporcie klasycznym
  • wartość rynku gier wynosi ponad 4 miliardy dolarów

To chyba nic już nie dziwi, że Koreańczycy chronią swoją kurę, która znosi złote jajka. Oby to rozwiązanie rozprzestrzeniło się na inne kraje!


Czytaj kolejny artykuł – Scroll Down!

test
Kategorie
Gamer Zone

Marcin "Ganisz" Rausch, założyciel i redaktor naczelny portalu - dla mnie celem grania jest przede wszystkim FUN i społeczność graczy, bez której nawet najlepszy tytuł można wyrzucić do kosza. Jestem ojcem i mężem, ale zawsze będę graczem! Ulubione powiedzonka: "Baw się, życie kabaretem jest" , "GL, HF!"

INNE