Epic Games (znowu) wywraca Paragon do góry nogami

Kolejna rewolucja w Paragon nikogo nie dziwi. Co ciekawe, tym razem dostaliśmy powrót do korzeni Legacy, co fani ciepło przyjęli! ...

Znowu mieszają w tym Paragon

Epic Games znowu wprowadza ogromne zmiany w swojej MOBA, Paragon. Tym razem można powiedzieć, że mamy powrót do starych dobrych rozwiązań z Legacy i nie tylko.

Ostatnio cieszyliśmy się reworkem dżungli. Teraz zmieniono preferowane role na bocznych alejkach. Stare 1v2 zamieniono na znane z na przykład LoL-a (albo wspomnianego Legacy) 2v2 i 1v1. Pożegnajcie offlane wraz z  safelane, przywitajcie alejki solo i duo! Od strony Fangtootha umieszcza się supporta oraz carry, kiedy po drugiej stronie mapy kogoś, kto da radę w 1v1. Przy solo umiejscowiono też nowy obóz w dżungli. Po zabiciu upuszcza on kulę, przyspieszającą regenerację punktów zdrowia.

To oczywiście nie koniec nowości. Miniony dostały reworka wizualnego. Stały się opancerzonymi żołnierzami. Strata punktów zdrowia powoduje odsłonięcie wrażliwego rdzenia. Właściwie nic nie znaczy. Ot wyjaśniono, dlaczego wystarczy jeden atak zabija ich, kiedy mają poniżej 20% hp. Pozostańmy jeszcze przy dobijaniu.

Teraz złoto z minionów (a jest go więcej niż wcześniej) dzieli się pomiędzy pobliskich bohaterów, nawet jeżeli mordercą okaże się ktoś inny. Wyjaśniać nie będę, a jedynie powiem, że najefektywniej jest stać w dwójkę i niech jedna osoba dobija, druga zbiera asysty z tego. Im więcej osób, tym mniejszy zarobek za samo towarzystwo.

Reszta modyfikacji to istny cyrk. Miej doświadczenia za zabicie herosów, więcej za obozy w dżungli, dłuższe odradzanie się, zwiększenie zdrowia potworów między alejami, z wyjątkiem tych Fangtootha i Primal Guardiana, którym dostało się po cyferkach. Wieże również zadają więcej obrażeń, ale ostatecznie okazują się wrażliwsze. Do tego zmiany w balansie są dziwne.

Wielu bohaterom zmniejszono prędkość poruszania się. Gęsto też twórcy obniżyli odporności w zamian za większe obrażenia. W wielu wypadkach też skrócili niektóre czasy odnowienia, osłabiając resztę cyferek danych zdolności. Oczywiście nie zawsze, niektórych tylko znerfiono. To samo tyczy się kart.

https://www.youtube.com/watch?v=Va077epCh9k&t

R E K L A M A

Ogólnie, chociaż znawcą nie jestem, wydaje mi się, jakby Epic Games chciało mocno pomieszać w mechanice gry. Na pewno kontrola mapy i wczesne branie ważniejszych obiektów stały się ważniejszymi działaniami niż latanie po zabójstwa, które są mocniej karane krótkofalowo (dłuższe odradzanie = więcej wrogowie zrobią w tym czasie), ale mniej na dłuższą metę (mniej doświadczenia = mniejsza przewaga, jeżeli z zabójstwa nie wyniknie nic więcej).

Wiele osób też wskazuje, jakby pojedyncze mecze miały stać się dłuższe. Trochę w tym prawdy jest.

Jeżeli gracie i zależy Wam na rankingu, to musicie nastawić się na częstsze wydawanie poleceń oraz grę taktyczną. Pomoże Wam w tym nowy draft, gdzie już na początku gracze muszą określić swoją rolę, a dopiero potem postać.

Pełen patchnote znajdziecie tutaj. Zwróćcie też uwagę na ten śliczny skin do Iggiego! Śliczny jest, prawda? Co ciekawe, to propozycja fana z reddita, który tutaj stworzył jego autorską wersję pół roku temu.

zvr
Twoja reakcja
R E K L A M A
Kategorie
GryMOBA

Wariat, kuc, maszyna, akrobata, a po godzinach bloger kochający HotSa. Zajmuję się na MMO24 newsami, zapewniając Wam najciekawsze informacje ze świata gier online. No i