Jak działa pancerz w Heroes of the Storm?


test

Jak działa pancerz w Heroes of the Storm?

Ostatni patch do Heroes of the Storm wprowadził system pancerzy dla postaci. System ten był już częścią gry od długiego czasu, choć pod inną nazwą. Przyjrzyjmy się zmianom.


Czym jest pancerz?

Pancerz jest terminem, który zastąpił system podatności/odporności istniejący do tej pory w grze. Zdolności oraz talenty odnoszące się do wcześniej wspomnianych podatności i odporności, zostały teraz zastąpione czynnikami zwiększającymi lub zmniejszającymi pancerz.


Jak to działa?

  • Pancerz podzielony jest na trzy różne typy: zwykły, fizyczny oraz magiczny.
  • Pancerz redukuje obrażenia od ataków fizycznych, jak i od zaklęć.
  • Wszystkie umiejętności zadają obrażenia od magii, natomiast ataki podstawowe są atakami fizycznymi (istnieją jednak nieliczne wyjątki, np. talent „Artylerzystka” u Li-Ming, który sprawi, że każda użyta zdolność nasili jej kolejny atak podstawowy, zwiększając obrażenia o 75% jako obrażenia od zdolności).
  • Nad głową postaci wyświetlana jest ilość punktów obrażeń, które zostały jej zadane. Warto wiedzieć, że liczba obrażeń wyświetlona na purpurowo pokazuje otrzymane obrażenia od zaklęć, natomiast fizyczne ataki będą miały kolor pomarańczowy.

Wyjątki i interakcje

Poza pewnymi wyjątkami limit pancerza wynosi 75%. Nie ma znaczenia ile efektów zwiększających/zmniejszających pancerz zostanie nałożonych na bohatera. Nigdy nie przekroczy ona granicy 75%. Istnieje kilka talentów, które mogą podnieść lub obniżyć współczynnik pancerza poza jego ramy.

test
  • Przykładem może być „Powłoka Antymagiczna” Arthasa zwiększy jego pancerz magiczny do 100%.

Aktualnie nie ma wielu zdolności, które pozwalają zignorować pancerz, choć w przyszłości możliwa będzie realizacja kolejnych talentów i umiejętności, które będą naginać te zasady. W przypadku, gdy dwa różne efekty ignorują limit pancerza, to ten z większym współczynnikiem ma pierwszeństwo.

Przykładowo, przyjmijmy, że gracie Nazeebo i podnosicie umiejętność „Zabobony” (-30 do fizycznego pancerza, +50 do magicznego pancerza), a następnie otrzymujecie „Czarodziejski Pył” od Jasnoskrzydłej, który zapewnia 75% pancerza od kolejnych dwóch ataków podstawowych. Otrzymacie wówczas 45 fizycznego pancerza (-30 + 75 = 45).

Drugi przykład, ponownie talent „Zabobony” (-30 do pancerza fizycznego, +50 do pancerza magicznego) i zostajemy oznaczeni „Znakiem Łowcy” od Tyrande (zmniejszający pancerz o 25%). Otrzymamy wówczas -30 do fizycznego pancerza i 25 do pancerza magicznego (50 – 25 = 25).

Procent uszkodzeń jest teraz oparty na całkowitym ignorowaniu systemu pancerza. Oznacza to, że umiejętność „Zabójca Olbrzymów” (ataki podstawowe przeciwko wrogim bohaterom zadają dodatkowe obrażenia równe 1,5% ich maksymalnego zdrowia) zada pełne obrażenia celowi, niezależnie od jego pancerza.

Mam nadzieję, że to wyjaśnia kwestię pancerza i sposoby obliczania wartości.

Autor: Shiro


Dołącz do nas!

Jeśli i Twoją pasją jest granie i dzielenie się doświadczeniem z innymi, to dołącz do naszej ekipy! Wyślij tekst próbny na [email protected] i czekaj na informację zwrotną! Zapraszam!

test
test

Polecany film