Uniwersalne ustawienia na mapach w Heroes of the Storm

Powiemy sobie dzisiaj w takim razie, jak ustawić się na alejkach, by zyskać dużą przewagę nad Waszymi przeciwnikami w Heroes of the Storm....

Heroes of the Storm przez brak złota i dzielone doświadczenie jest wyjątkowe na tle pozostałych MOBA. Rządzi się innymi prawami i ma własną mechanikę. Przez to nowi gracze często się gubią, korzystając ze znanych utartych schematów, które tutaj się nie sprawdzają. 

Powiemy sobie dzisiaj w takim razie, jak ustawić się na alejkach, by dużo zyskać. Ostrzegam tylko, że większość graczy nie będzie trzymała się niektórych propozycji. Nie martwcie się jednak – przy każdym rozstawieniu dodamy odpowiedni komentarz, sugerujący jak wykorzystać teoretyczną wiedzę w praktyce. Jeżeli go nie ma, oznacza to, że sposób jest jeden – po prostu robić swoje, nawet samemu.


Największe mapy

(Przeklęta Kotlina, Poligon Nuklearny, Ogród Grozy, Podniebna Świątynia)

Zacznijmy od pół bitew najbardziej przypominających te z innych MOBA. Trzy linie oddalone od siebie, a pomiędzy nimi dżungla. Tutaj kluczowe są cele mapy, które mogą pojawić się wszędzie.

1;3;1 – Raczej standardowe ustawienie. Dwie solowe alejki i środkowa z trójką graczy. Chodzi o to, żeby skupić jak największe siły na midzie, skąd można przeprowadzić wypad w inne rejony planszy.

Natomiast jak wykorzystać to ustawienie w HL? Najlepiej pójść na mida i z tej pozycji próbować wygrać grę.

1:3:1 (1:X:1 + rotacja) – Tutaj mamy modyfikację powyższego układu, ale zamiast pchać środek, tworzycie presję na mapie. Po prostu szybko zbieracie falę minionów i gankujecie oponentów. Potrzeba do tego jednak specyficznych bohaterów, mogących skutecznie przeprowadzać zasadzki.


Mapy z łatwą rotacją między dwoma alejkami

(Zatoka Czarnosercego, Smocze Włości, Piekielne Kapliczki, Grobowiec Pajęczej Królowej, Wieże Zagłady, Podniebna Świątynia, Ogród Grozy)

Tutaj mamy znacznie większą różnorodność. Wiele plansz pozwala na swobodne rotacje, co trzeba wykorzystać. Oczywiście, szczegóły zależą od konkretnego pola bitwy, ale poniższe ustawienia są najbardziej uniwersalne.

R E K L A M A

4:1 (rotacja jednej osoby) – Wiele postaci może bez problemu czyścić dwie alejki „naraz” – zabicie dwóch fal stronników w różnych miejscach zajmuje im praktycznie mniej niż 30 sekund. Wykorzystanie tego daje 4 pozostałym graczom możliwość łatwego niszczenia wrogich struktur.

Na HL jest sposób, żeby prosto wykorzystać to rozstawienie – po prostu wykonywać tę strategię, nie zważając na sojuszników. Jednocześnie pomożecie kolegom z mida i zajmiecie sololane. Ważna jest jedna rzecz: nie wolno Wam zginąć, gdyż śmierć jest ogromną stratą dla drużyny.

4:1 (rotacja 4 osób) – Tutaj nie będę się za długo rozpisywał. Taktyka jest połączeniem powyższej z ustawieniem 1:X:1 + rotacja. Cztery osoby latają z linii na linię, błyskawicznie przepychając je, szukając zabójstw. Polecam tylko w wypadku zgranego zespołu.

1:1:3 – Rozstawienie z Największych Map, tylko siły koncentrujemy tam, gdzie są ważne dla nas cele. Umożliwia zarówno push, jak i rotacje. Trudno to osiągnąć w HL, ale często spotykamy takie coś na scenie profesjonalnej. Szczególnie pomocne, kiedy mamy herosów pod walki drużynowe, dających radę utrzymać sololane (zbierać doświadczenie i nie ginąć), tak ja na przykład Genji.


Mapy z dwoma alejkami

(Hanamura, Pole Bitewne Wieczności, Nawiedzone Kopalnie, Placówka na Braxis)

Przechodzimy do najmniejszych plansz, które dają kilka możliwości, jednak warto zainteresować się tylko dwoma z nich.

1:4 – Najprostszy układ, z sololane’em na topie i resztą zespołu na dole. Można w niektórych sytuacjach odwrócić, jeśli wiadomo, że jedna linia nie wyrobi. Nie ma tu większej filozofii, a większość graczy stosuje się do tego instynktownie.

1:3 + rotacja – Podobnie jak wyżej, z jedną zmianą – jest osoba latająca pomiędzy midem a topem, gankująca i zapewniająca przewagę na całej mapie. Szczególnie dobre ustawienie, gdy gramy Placówkę na Braxis – gank górnej alejki pozwala zwykle przejąć nadajnik (i dodatkowe kulki zdrowia do zadań).

Również w tym wypadku nie ma co główkować. Wystarczy wykonywać rotacje i informować o tym sojuszników za każdym razem. Uważajcie jednak, bo często pozostała trójka wda się w walkę, tracąc przy tym życie. Potrzeba wyczucia co do tego, kiedy przejść się na górę.


Oto skończyliśmy „podstawowe” ustawienia na alejkach. Oczywiście jest ich o wiele więcej, ale te są uniwersalne i możliwe do wykonania nawet przez słabszych graczy. Nie bójcie się ich używać, jeśli tylko macie taką możliwość. Odradzam jednak na siłę, wbrew drużynie, wykorzystać konkretną taktykę. Doprowadzimy do konfliktu w naszych szeregach, co źle się skończy. Wtedy wykorzystajmy po prostu inną możliwość.

zvr
Twoja reakcja
R E K L A M A
Kategorie
GryHeroes of the Storm

Wariat, kuc, maszyna, akrobata, a po godzinach bloger kochający HotSa. Zajmuję się na MMO24 newsami, zapewniając Wam najciekawsze informacje ze świata gier online. No i