Recenzujemy Warhammer 40 000 – Eternal Crusade!

Recenzujemy Eternal Crusade, czy gra pomimo spektakularnej wpadki przy premierze nadrobiła straty i odbudowała zaufanie graczy? ...

Falstart i próba odbudowania wizerunku

Warhammer 40k Eternal Crusade to shooter z elementami MMO, który osadzony jest w legendarnym uniwersum Warhammer 40 000. Niestety, już na początku zaliczył spektakularną wpadkę.

[advert id=”63383"]

Wydawca podzielił się graczami bogatym opisem przyszłego produktu zawierającym konkretne deklaracje widoczne na załączonej grafice. W dzień premiery gra okazała się obietnicą bez pokrycia, a studio straciło na reputacji.

Eternal Crusade pre order

Jedyną szansą na odbudowanie wizerunku stała się zapowiedź przejścia na F2P. Czy wydawcy odrobili lekcję domową i czy gra od pechowej premiery jest już grywalną produkcją spod znaku Warhammer 40 000?


Przeczytaj również inne recenzje!


Początek w Eternal Crusade

Grę rozpoczynamy od stworzenia postaci należącej do jednej z czterech głównych stron konfliktu:

  • Space Marines
  • Chaos Marines
  • Orkowie
  • Eldarzy

[a[advert id=”63383"]p>

Niezależnie od naszego wyboru każdą z ras cechuje odmienne uzbrojenie oraz klasy, z których będziemy mogli korzystać w trakcie gry. Oczywiście, możemy stworzyć do czterech osobnych postaci po jednej dla każdej frakcji, jednak ze względu na rangi, warto skupić się na rozwoju jednej.

R E K L A M A

O rangach opowiem jeszcze w dalszej części materiału.

Eternal Crusade screen


PvP

Walki toczymy z trzema pozostałymi frakcjami. W praktyce wypada to całkiem ciekawie, ze względu na różnorodne uzbrojenie oraz umiejętności danej rasy. I to właśnie jest podstawą do dobierania taktyk przeciwko określonym frakcjom.

Same mapy przygotowane są pod walki dla 40 graczy, ale zdarzają się również bitwy, na których walczymy aż w 60 osób! W zależności od trybu gry, nasza rola sprowadza się do obrony, bądź ataku określonych punktów na mapie.

 


Balans

Mimo sporych różnic w uzbrojeniu pomiędzy rasami oraz naszej aktualnej roli na mapie balans pomiędzy rasami prezentuje się zaskakująco dobrze.

Grając po stronie Chaosu dopiero z czasem nauczyłem się odpowiednio wykorzystywać osłony, czy też zmieniać pozycję tak by jak najefektywniej sprawdzać się w polu bitwy.

[adv[advert id=”63383"]

Gra zdecydowanie nagradza graczy potrafiących dostosować się do aktualnych warunków panujących na polu bitwy, niż tych, którzy uzbroili się w sprzęt z najwyższej półki.

Było to możliwe dzięki wprowadzeniu systemu Loadout Points (LP), który w znacznym stopniu ogranicza wysokopoziomowe postacie w zdobyciu przewagi nad pozostałymi.

Eternal Crusade screen_rasy


Loadout Points w Eternal Crusade

Każda z klas posiada swój limit punktów Loadout (LP). Limit tych punktów jest taki sam dla wszystkich klas podstawowych. Nasze uzbrojenie oraz elementy wyposażenia posiadają określoną wartość LP.

Dlatego jeśli uda nam zdobyć lepszą broń niż ta, którą posiadaliśmy do tej pory, to silniejsza broń będzie posiadała odpowiednio większą dla niej wartość LP.

Eternal Crusade zmusza to gracza do dopasowania swojego wyposażenia, żeby nie przekroczyć dopuszczalnego limitu, słowem zawsze będziemy posiadać piętę Achillesa. Wraz z rozwojem naszej postaci wartości LP można delikatnie modyfikować w zależności od wybranych przez nas ulepszeń.

[adver[advert id=”63383"]hr>

Rozwój i Rangi

Pod koniec każdej walki otrzymujemy surowce na zakup przedmiotów, doświadczenie oraz punkty rozwoju (ang. Advancement Points – AP).

Za AP nasza postać może odblokować dodatkowe modyfikatory oraz ulepszenia,  w unikalnym dla frakcji, drzewku rozwoju.

Zaliczają się do nich elementy takie jak:

  • zmniejszenie wartości LP wybranych części uzbrojenia
  • oraz nowy sprzęt.

To jak bardzo zaawansowane części jesteśmy w stanie odblokować, zależy od naszej rangi, która rośnie wraz ze zdobywanym doświadczeniem.

Eternal Crusade Loadout2

Zdobywanie rang jest procesem długim oraz mocno angażującym. Po ponad 50 godzinach gry uzyskałem czwartą rangę, dzięki której odblokowałem wiele nowych zaklęć dla mojego czarnoksiężnika.

[advert [advert id=”63383"]style="text-align: justify;">Jednak ciekawsze elementy, takie jak wersje Elite dotychczasowych klas, które różnią się, przede wszystkim większą ilością dostępnych punktów LP, czekają na nas po zdobyciu rangi 5 oraz wykupieniu ich za odpowiednio wysoką ilość AP.

System sprawdza się całkiem nieźle oraz motywuje do kolejnych pojedynków. Koszt LP nowych elementów jest również na tyle wysoki by nie zaburzał balansu obecnego w grze.

Eternal Crusade Rozwój

[advert id[advert id=”63383"]h3>PvE

W obecnej wersji na graczy czekają trzy misje PvE, w których drużynowo walczymy przeciwko piątej niegrywalnej rasie – Tyranidom.

Te misje są zdecydowanie jednym z najsłabszych elementów gry, ponieważ okres oczekiwania na pozostałych graczy jest bardzo wydłużony, co czyni ten element Eternal Crusade niemal niegrywalnym.

Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaprosić do gry znajomych i razem z nimi stawić wyzwaniom PvE.

screen


Podsumowanie

Eternal Crusade z pewnością jest grą godną uwagi. Jednak jest również zdecydowanie grą, która swoją premierę miała zbyt wcześnie.

Posiada liczne drobne bugi, które najzwyczajniej nie powinny istnieć w przypadku gry kosztującej niemal 50 euro! Jednocześnie Eternal Crusade posiada niesamowicie mocne fundamenty, na których w przyszłości może zostać zbudowany niesamowity tytuł.

Na dziś, gra bardziej przypomina solidną betę, niż pełnoprawny produkt, który byłby warty swej ceny.

[advert id=[advert id=”63383"]e="text-align: justify;">Mimo premiery, która miała miejsce już jakiś czas temu, w grze wciąż pojawiają się nowe aktualizacje, które udowadniają, że autorzy cały czas poprawiają Eternal Crusade i starają się domknąć wcześniejsze zapowiedzi. Tak, aby były gotowe z chwilą przejścia na F2P. Niestety ta data nie jest jeszcze znana.

Gra jest godna polecenia, ale fanom raczej zaleciłbym wstrzymanie się do czasu, aż przejdzie w tryb F2P, ewentualnie poczekać na promocję na Steam.

Na dziś gra jest niewarta swej ceny, ponieważ wydanie ponad 200 zł na niedokończony tytuł jest przesadą. 


Czytaj kolejny artykuł – Scroll down!

R E K L A M A
Kategorie
Single player

Szczepan "Luzgan" Meyer - W redakcji od 2012 roku. Trudno mnie zatrzymać na dłużej tylko przy jednej grze. Często można mnie spotkać na przeróżnych festiwalach na terenie całej Polski. ulubione powiedzonka: FOR THE HORDE! oraz GL&HF tłumaczone na Get Lag & Have Feed. Zapraszam również na profil: www.fb.com/Bluzgan

INNE