Pierwsze wrażenia z otwartej alfy Sick City

Sick City oferuje nietypowe połączenie gatunku MOBA z grami RTS pokroju Commandos czy Company of Heroes. Czy takie połączenie może odnieść suckes?...

Pierwsze wrażenia z otwartej alfy Sick City

Ostatnie lata przyczyniły się do wzrostu popularności gier z gatunku MOBA. Wśród takich gigantów jak League of Legends czy DOTA możemy natrafić się na mniejsze produkcje, które oferują dość nietypowe podejście do tego gatunku. Nie inaczej jest z grą Sick City, tytułem stworzony przez studio ROCCAT, które znane jest przede wszystkim ze sprzętu komputerowego dla graczy. Czy połączenie gatunku RTS i MOBA ma szanse na sukces?


Fabuła gry

Akcja gry Sick City rozgrywa się w post-apokaliptycznym świecie, w którym zwaśnione frakcje walczą pomiędzy sobą o hegemonie. Gracze wcielają się do jednego z ugrupowań i starają się przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.


Mechanika rozgrywki

W tej grze poza standardowymi rozwiązaniami z gatunku MOBA, mamy tu do czynienia z elementami z gier strategicznych, szczególnie tytułów takich jak Commandos. W walce biorą udział dwie czteroosobowe drużyny, które są ulokowane na przeciwległych krańcach mapy. W czasie walki wykorzystujemy zarówno zdolności naszych bohaterów, jak i pomocnicze jednostki, w tym czołgi.

Celem gry jest przejęcie składów z Aimo, czyli tajemniczym źródłem energii, dzięki któremu możemy dysponować liczniejszymi siłami.


Wybierz swoją frakcję

W grze mamy dostęp do dwóch frakcji, z czego każda wyróżnia się oddzielnymi mocnymi stronami.

Legion – jest to frakcja stawiająca przede wszystkim na siłę ognia. Do ich cech należy możliwość zadawania wysokich obrażeń, prowadzenia ostrzału artyleryjskiego oraz dozbrajanie się.

Kidz – to frakcja cechująca przede wszystkim spryt. Do ich cech należy możliwość unieruchamiania przeciwnika, naprawy i leczenia sojuszniczych jednostek, a także zwiększona prędkość poruszania się, która przy odpowiednim wykorzystaniu może zasiać na prawdę sporo zamętu.

R E K L A M A

Wybierz swój skład

Po wyborze jednej z frakcji będziemy mogli dołączyć do siebie cztery jednostki wsparcia. Każda jednostka w grze może zostać przyzwana podczas gry poprzez wydanie punktów, które zyskujemy z każdą sekundą meczu.

Jednostki Legionu

Helga Engel – Jest ona liderem frakcji. Należy pamiętać, że nasz dowódca musi pozostać przy życiu. Do umiejętności Helgi należy możliwość wystrzelenia pocisku z granatnika, zadającego obrażenia obszarowe oraz wystrzeliwanie serii pocisków wybuchowych, które mogą przelecieć nawet przez wysokie przeszkody.

S.I.K – jest on standardowym żołnierzem Legionu, który potrafi wystrzelić serie z karabinu maszynowego oraz rzucać granatami.

P.A.K. – cięższa jednostka piechoty, która nadaje się idealnie do niszczenia pojazdów przeciwnika. Poza pistoletem maszynowym, ma on możliwośc wystrzelenia pocisku z wyrzutni rakiet.

HKP-1 Asteroid – Najtańszy czołg Legionu, który nadaje się do strzelania w przeciwników na średnim dystansie.

SMP-3 Meteor – ciężki czołg, który potrafi zadawać obrażenia obszarowe oraz potrafi bronić się przed blisko położonymi przeciwnikami.

MTP-2 Komet – najdroższy czołg, potrafiący siać prawdziwy zamęt. Do jego umiejętności należy defensywne działko MGS, Wyrzutnia pocisków pozwalająca walczyć na znacznie większy dystans i dwa różne typy pocisków.

A.S.S. – snajper, który potrafi zająć się jednostkami piechoty z bezpiecznej odległości.


Jednostki Kidz

Justice – liderka frakcji Kidz. Podobnie jak w przypadku dowódcy frakcji Legionu, musi ona pozostać przy życiu. Do jej umiejętności należy możliwość kamuflowania się oraz ogłuszenia przeciwników dookoła bohaterki.

Knucles – podstawowa jednostka piechoty. Podobnie jak w przypadku żołnierza od Legionu, wyposażony jest w karabin i granaty.

Marchewmellow – jednostka wyspecjalizowana w niszczeniu ciężkich pojazdów przeciwnika. Jest on wyposażony w pistolet maszynowy i wyrzutnie rakiet.

Boom Box – jedyny czołg z tej frakcji, który nadaje się do atakowania na średnim dystansie.

Ace – snajper jednostki Kidz, który pozwala na zajmowanie się jednostkami piechoty z bezpiecznej odległości

Rollz – szybka jednostka piechoty, która potrafi ogłuszyć przeciwnika za pomocą swojej broni, a także może rozstawiać miny.

Chips – jednostka pełniąca funkcję naprawcze i defensywne. W swoich umiejętnościach posiada możliwość reperowania pancerzy oraz stawiania wieżyczek obronnych.


Walkę czas zacząć!

Przejdźmy teraz do kwestii walki. Naszym celem jest przejęcie kontroli nad Aimo przeciwnika. Oczywiście nie możemy również doprowadzić do przejęcia naszego Aimo! Do przebicia się na teren wroga pomogą nam nasze jednostki wsparcia, które można zakupić za punkty zdobywane z czasem podczas zabawy.

Istnieje również możliwość zdobycia pokaźnej ilości punktów. W tym celu musimy udać się naszym liderem do złóż znajdujących się na końcu mapy. Po odczekaniu kilku sekund otrzymamy dość sporą liczbę punktów, które możemy wykorzystać do zakupu nowych jednostek.

Od nas zależy w jaki sposób spróbujemy dostać się do głównej budowli przeciwnika. Możemy wykorzystać naszą armię i przebić się siłą, sprytem spróbować przejść okrężnymi drogami czy też postarać się atakować z zaskoczenia!


Długość rozgrywki

Wbrew pozorom długość rozgrywki nie jest tak długa, jak mogłoby się wydawać. Na podstawie rozegranych przeze mnie meczy, średni czas trwania jednej rundy wynosi około 13 minut.


Mamy więc do czynienia z szybką rozgrywką, która niejako ma swoje plusy i minusy. Moim zdaniem jednak wychodzi to grze na dobre, mamy możliwość szybkiego ukończenia meczu, więc możemy zagrać nawet mając niewiele wolnego czasu.


To jednak wciąż alfa

Mimo wszystko należy pamiętać, że Sick City wciąż znajduje się w wersji alfa. Brak tutaj usprawnień w postaci rozbudowanego systemu udźwiękowienia, płynnych animacji i brak dużej części contentu dla gry. Twórcy jednak zapewniają, że są otwarci na propozycje graczy względem wprowadzenia nowości czy zmian.


Na obecnym etapie najbardziej martwi mnie dynamika rozgrywki, która pomimo fajnych początków potrafi szybko się znudzić. Po kilku rozegranych meczach w Sick City czułem swojego rodzaju nudę. Mam nadzieję, że twórcy nie porzucą gry w fazie alfa i dołożą do tego tytułu więcej contentu, gdyż gra ma rzeczywiście potencjał, który jednak trzeba odpowiednio wykorzystać.

Kolejną sprawą jest stosunkowo mała liczba aktywnych graczy. Oczekiwanie na mecz może być na prawdę sporym problemem, dlatego warto też zbierać swoją ekipę na czacie.


Ocena końcowa

Muszę przyznać, że w grze Sick City bawiłem się całkiem nieźle. Oczywiście, to dopiero alfa gry, więc deweloperów czeka jeszcze długa droga do doprowadzenia tego tytułu do ładu i składu. Rozgrywka póki co jest całkiem przyjemna, jednak dość szybko można się przy niej znudzić.

Nie mniej jednak życzę twórcom powodzenia w ich produkcji, gdyż gra ma rzeczywiście potencjał. Jeśli jesteście zainteresowani przetestowaniem tytułu, zapraszam do głównej strony twórców, w której możecie zarejestrować się i pobrać grę!

zvr
Twoja reakcja
R E K L A M A
Podsumowanie
6.7
Podsumowanie
Zalety
  • Przyjemna rozgrywka
  • Szybkie mecze
  • Widoczny potencjał
Wady
  • Gra szybko się nudzi
  • Problem z wyszukaniem meczy
  • Grafika
    7
  • Udźwiękowienie
    6
  • Radocha z gry
    7
Kategorie
Recenzje / pierwsze wrażenia

20 letni redaktor, który swoją działalność na portalu MMO24 rozpoczął na początku 2017 roku. Zapalony gracz gier w stylu retro oraz tytułów charakteryzujących się wysokim poziomem trudności.