Pierwsze wrażenia z zamkniętej bety Titan Siege

Titan Siege to MMO osadzone w fantastycznym świecie, za którego stworzenie odpowiedzialne jest studio GamesCo. Jak gra radzi sobie na tle innych produkcji?...

Pierwsze wrażenia z zamkniętej bety Titan Siege

Gry MMORPG na przestrzeni ostatnich lat zyskały ogromną popularność. Z pewnością wielu z was kojarzy tytuły takie jak World of Warcraft, Guild Wars czy The Elder Scrolls Online, w które zagrywają się tysiące ludzi z całego świata.

Dzisiaj chciałbym wam przedstawić kolejny tytuł z tego gatunku, które zostało stworzone przez studio GamesCo. Oto Titan Siege. Gra, która stosunkowo niedawno została oficjalnie wydana na serwery europejskie w postaci zamkniętych beta-testów.


Fabuła gry

Akcja gry Titan Siege toczy się w fantastycznym świecie, w którym możecie znaleźć liczne nawiązania do różnych mitologii. Wśród nich możecie znaleźć elementy zaczerpnięte z mitologii nordyckiej, greckiej oraz egipskiej.

Kraina stała się krwawym polem bitwy pomiędzy dwoma frakcjami tytułowych Tytanów, przez co ludzkość przez lata żyła w strachu przed wielkim zagrożeniem. W końcu ludzie postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i rozpoczynają własne działania wojenne. Na ich czele stoją bohaterowie, którzy mają położyć kres wojny.


Mechanika rozgrywki

Gra oparta jest na mechanice grind-quest, a więc naszym celem będzie głównie wykonywanie zadań i pokonywanie hord przeciwników, aby zdobyć doświadczenie i ulepszać swoją postać. Wraz z rozwojem postaci otrzymamy dostęp do większej ilości umiejętności, lepszego ekwipunku i wielu innych dodatków.


Klasy postaci

Titan Siege jak na razie posiada pięć klas różniących się mechaniką i stylem gry. Wśród nich znajdziemy klasy odpowiadające roli zabójców, tanków i pomocników.

Wojownik – to nic innego jak ciężkozbrojna klasa walcząca wręcz. Wojownicy dysponują dwoma zestawami umiejętności, opierające się na ofensywnie lub defensywie.

R E K L A M A
  • Ofensywa –  umiejętności z tej kategorii polegają na zadawaniu jak największych obrażeń. Klasyczną bronią ofensywnego wojownika jest broń dwuręczna.
  • Defensywa – to zestaw umiejętności opierający się na zwiększeniu przeżywalności bohatera, dzięki czemu świetnie sprawuje się jako tank.

Mag – klasa wyspecjalizowana w zadawaniu potężnych obrażeń z dystansu. Mag może opanować umiejętności pozwalające na zadawaniu obrażeń pojedynczym celom lub skupieniu się na grupach przeciwników.

  • Mag ognia dzięki zaklęciom opierającym się na ogniu, mag jest w stanie zadać potężne obrażenia pojedynczemu celowi.
  • Mag lodu umiejętności opierające się na magii lodu służą głównie do zadawania obrażeń grupie przeciwników.

Kapłan – kolejna klasa specjalizująca się w walce dystansowej. Kapłani mogą posiąść umiejętności do wspierania swojej drużyny, lub do zadawania obrażeń przeciwnikom.

  • Boskość – Kapłani wyspecjalizowani w tym zestawie umiejętności zajmują rolę pomocników, którzy dzięki leczeniu są w stanie przez długi czas utrzymywać sojuszników na polu bitwy.
  • Dyscyplina – umiejętności z dziedziny dyscypliny pozwolą kapłanowi naginać boską moc, aby atakować swoich oponentów.

Szaman – jest to jedna z najprostrzych klas w grze. Szamani w późniejszej fazie gry są niemalże samowystarczalni dzięki potężnym zaklęciom i możliwości przywoływania istot.

  • Przywoływacz – jest to najprostszy i chyba najnudniejszy zestaw umiejętności. Polega on na przywoływaniu dodatkowych istot, które będą walczyć po naszej stronie.
  • Elementalista – ten zestaw umiejętności pozwoli szamanowi posługiwać się umiejętnościami błyskawic, które zadają dotkliwe obrażenia przeciwnikom.

Zabójca – jedna z najlepszych klas pod względem walki przeciwko innym graczom. Zabójca dysponuje licznymi umiejętnościami skrytobójczymi i rozbrajającymi, czyniąc z niej na prawdę uciążliwego przeciwnika.


Rozwój postaci

Standardowo dla tego gatunki gier, rozgrywka opiera się na eksploracji, wykonywaniu zadań i walce z licznymi przeciwnikami. W czasie naszych przygód zdobywamy punkty doświadczenia i odblokowujemy dostęp to nowych zdolności i uzbrojenia.

Dodatkowo będziemy mieli okazje zakupić wierzchowca, który pomoże nam w docieraniu do odległych terenów. Sama gra nie posiada żadnych nowych rozwiązań, które uczyniłyby tę grę charakterystyczną na tle innych produktów. Jeśli więc grywaliście już w jakieś gry z gatunku MMO, to zapewne szybko odnajdziecie się w tym świecie.


PvP i PvE

Gra Titan Siege koncentruje się głównie na rozgrywkach PvP, w których bohaterowie toczą walkę z innymi graczami. Dość ciekawą opcją jest fakt, że po przegranej walce nasz oponent może złupić część naszego ekwipunku.

Kolejną kwestią jest system PvE, w którym gracze muszą połączyć swoje siły, aby pokonywać przeróżnych bossów z tytanami na czele, aby umożliwić zdobycie unikalnych przedmiotów przydatnych w walce.


Osobiste odczucia

Jako gracz obeznany już z przeróżnymi tytułami MMO mogę stwierdzić, że grze bardzo brakuje czegoś, co wyróżniało by ją wśród innych gier. Wielkim ciosem dla gry jest fakt, że Titan Siege zostało zapowiedziane na początku 2011 roku. O projekcie przez dłuższy czas było cicho, wielu ludzi już zaczynało sądzić, że projekt został porzucony, aż niedawno gra ogłosiła otwarcie beta-testów.

Przez upływ czasu gra nie wygląda zachwycająco. Modele graficzne są przestarzałe i wymagają solidnych poprawek. Niemniej jednak warto mieć na uwadze, że gra jest dopiero w beta-testach, więc ma ona jeszcze szanse do naniesienia kilku zmian w tej kwestii.


Czy gra jest warta polecenia?

Z pewnością mógłbym polecić tę grę osobom, które nie miały wcześniej większej styczności z grami MMORPG lub tymi, co mają kilku kompanów do wspólnej gry. Gra ma potencjał, jednak brakuje jej własnego wyróżnika,  który pozwalałby zatrzymać graczy na dłużej.

Jeśli studio GamesCo weźmie się do roboty, to może wyjść z tego na prawdę udana produkcja, i tego też życzę twórcom!

zvr
Twoja reakcja
R E K L A M A
Podsumowanie
6
Podsumowanie
Zalety
  • Prosta mechanika gry
  • Polskie serwery i napisy
Wady
  • Niewykorzystany potencjał
  • Przestarzała grafika
  • Grafika
    5
  • Muzyka
    6
  • Radocha z gry
    7
Kategorie
Recenzje / pierwsze wrażenia

20 letni redaktor, który swoją działalność na portalu MMO24 rozpoczął na początku 2017 roku. Zapalony gracz gier w stylu retro oraz tytułów charakteryzujących się wysokim poziomem trudności.

INNE