Riven – śmierć czy odrodzenie? Nerf czy buff?

Zastanówmy się, czy naprawdę warto było robić tyle hałasu o nic? Zwłaszcza teraz…...

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Na wstępie zaznaczam, że poniższy tekst należy traktować z przymrużeniem oka, zwłaszcza, że omawiany temat jest narazie nieaktualny (systemu Edge nie ma już PBE)! Są to proste rozkminy i analizy znudzonego gracza, którego „zaniepokoiły ogromne zmiany u Riven”. Jak pewnie wszyscy już wiecie, na serwerze PBE, bohaterka League of Legends otrzymała pewne „skromne” modyfikacje. Nowa mechanika sprawiła, że wszyscy znawcy, demagodzy i naczelni hejterzy złapali się za głowy, kręcąc nimi z niedowierzaniem. Głośno zakrzyknięto, że Rivenka umarła, a Rito powinno się zwolnić. Przypominam zatem, że omawiane „ulepszenia” są testowe i nic w tym temacie nie jest pewne. Zwłaszcza, że aktualnie zostały wycofane! Szkoda, że niektórym to wystarczyło, by uznać sprawę za przesądzoną. Przekonajmy się, czy przypadkiem nie było za dużo szumu o nic.


Riven, jako jedna z nielicznych postaci, nie posiadała (a raczej nadal nie posiada) many, energii, furii. Słowem, żadnego źródła zasilania. Oznacza to, że ograniczały ją jedynie CD skilli. Wszystko uległo zmianom, gdy na PBE dano jej Edge (po naszemu byłby to Ostrze, ale kto wie, jak zostanie to przetłumaczone), jako odpowiednik many. Edge działało na podobnej zasadzie, co furia, jednak z kilkoma modyfikacjami. Rivenka miała jej na początku 0, a zgromadzić może maksymalnie 100. Proste, prawda?


Przejdźmy zatem do konkretów, czyli jej umiejętności. Najpierw podam aktualny opis zdolności, a następnie dane z PBE, czyli z systemem Edge.

Runic Blade – pasywka

Umiejętności Riven ładują jej ostrze na 5 sekund, powodując, że jej następny atak podstawowy zada dodatkowe obrażenia fizyczne równe 20 / 25 / 30 / 35 / 40 / 45 / 50% obrażeń ataku. Runiczne Ostrze ładuje się do 3 razy i zużywa 1 ładunek na atak.

Umiejętności Riven ładują jej ostrze, sprawiając, że jej następny, podstawowy atak zada dodatkowo [20% – 50%] obrażeń fizycznych. Jeśli efektem Runic Blade zada się obrażenia bohaterowi, Riven otrzyma 20 Edge.  

Obrażenia Riven zostają zwiększone maksymalnie o 10%, w zależności od ilości posiadanego Edge. Jeśli nie zdobędzie Edge w ciągu 10 sekund, Riven zacznie tracić posiadane Edge w liczbie 10 na sekundę.

R E K L A M A

Ładnie to wszystko brzmi, ale co oznacza? Cóż, teraz pasywka działa na pierwszy, podstawowy atak i nie stackuje się. Jeśli wspomnianym atakiem traficie wrogiego bohatera, dajecie Riven jej Edge, co zwiększa jej obrażenia. Prosta kalkulacja, 10 Edge = 1% zwiększone obrażenia. Lecimy dalej!


Blade of the Exile – ulti

 Aktywna: Na 15 sekund miecz Riven odzyskuje swoją pierwotną formę, zwiększając zasięg podstawowych ataków Riven, jak i obszar działania umiejętności. 


Podczas trwania Blade of Exile Riven może użyć 1 raz za darmo Wind Slash!

Wind Slash

Aktywna: Riven uwalnia falę energii, zadając obrażenia fizyczne 80/120/160 (+60% premii od obrażeń ataku) wszystkim wrogom na swojej drodze. Obrażenia są zwiększane o 2.67% za każdy 1% brakujące zdrowia celu; maksymalnie +200% obrażeń.

Zmiana polega na tym, że teraz Wind Slash nie będzie zadawał obrażeń bazując na brakującym HP przeciwników. Po modyfikacji, Wind Slash pochłonie wszystkie zasoby Edge i w zależności od zużytej ilości, zada od 80 do 240 (+X% premii od obrażeń ataku) obrażeń. Co to znaczy? 0 Edge = 80, a 100 Edge = 240.


 Dobra, wszystko opisane, wiemy już co i jak. Zatem pora na ocenę zmian. Generalna opinia jest taka (przynajmniej tych wszystkich krzyczących), że mieliśmy do czynienia z drastycznym nerfem. Ja powiem inaczej, Riven wreszcie otrzymała właściwą dla siebie mechanikę. Nie będzie już niczym Paladyn z World of Warcraft, używała facerollu (znaczy, regularnego uderzania twarzą w przyciski, bez spoglądania na kolejność) na klawiaturze, zgarniając wszystkie kille. Ulti nie wykosi całej drużyny przeciwnika tylko dlatego, że ktoś był w zasięgu.

W moim odczuciu, postać wreszcie nabrałaby sensu. Należałoby mądrze gromadzić Edge i wykorzystywać je w odpowiedniej sytuacji! Zapędziłem się, trzeba by było, wszak teraz nic nie jest pewne! Nie ma potwierdzonych informacji, że omawiana mechanika powróci. Pewny jest jedynie rework postaci i spore zmiany, a czy przybiorą one formę systemu Edge? Nie wiadomo. Może zaskoczą nas czymś zupełnie innym? Kto wie…


Na ten moment (zakładając, że ten system powróci) ciekaw jestem, czy Riot pokusi się, o dodanie tego zasobu do jej pozostałych umiejętności! Nawet jeśli nie, to możliwość regularnego boostowania auto-ataku (umiejętność pasywna), połączona ze zdobywaniem Edge (które również zwiększa zadawane obrażenia) może dać ciekawą kombinację. Zwłaszcza, gdy poznamy przeliczniki do zmienionego Ulti. Kto wie, czy nie okazać się, że 100 Edge i Wind Slash zrobią większy pogrom, niż to tej pory. Dlatego, zanim pogrzebiecie postać i postawicie znicz na jej grobie, poczekajcie spokojnie. Sądzę, że taka modyfikacja może jedynie wyjść na lepsze. Kto wie, czy Trinity Force nie powróci do łask?

Dlaczego? Nawet jeśli Riven w ten sposób znerfią, nie będzie już tak łatwą postacią, jak do tej pory. Wreszcie będzie wymagała czegoś więcej, niż losowego wciskania przycisków. Och, uraziłem kogoś? Kłaniam się zatem nisko i szyderczo uśmiecham, gdyż jeśli Riven była Waszym mainem, to nadal nim (nią) pozostanie. Bez względu na zmiany. 3… 2… 1… pora na hejt! :)

Ciekawi mnie, dlaczego Edge zostało wycofane. Mechanika się nie sprawdziła, czy może masowy lament sprawił, że Riot się wycofał? A Wy jak myślicie?

 

R E K L A M A
Kategorie
GryLeague of Legends

kiedyś informatyk, obecnie student dziennikarstwa na UŚ w Katowicach. Prywatnie gracz (głównie mmo, w singlu wszelkie odmiany gier rpg, czasem fps’y, okazjonalnie strategie), sprawdza tu swoje pisarskie skille jako ochotnicza siła robocza. Maniak fantastyki, zbieracz książek, mangoholik, zauroczony kulturą słowiańską i celtycką. Jeśli są słowa, które go określają to zapewne będą to „mam cały czas tego świata”.
    • Exa

      Czemu artykuł okazuje się po ptokach?

    INNE