Top 5 Legend, które każdy musi mieć w Hearthstone

Gracze Hearthstone zastanawiają się Legendy stworzyć. Z tego powodu chętnie podzielę wiedzą, jakich legendarnych stronników każdy powinien posiadać....

Top 5 najlepszych legend w Hearthstone!

Wielu graczy Hearthstone zastanawia się jakie karty stworzyć, a szczególne miejsce w ich sercach zajmują Legendy. Niestety, jest ich tak dużo, a pyłu tak mało, więc trudno wybrać między ulubieńcami z Azeroth. Bardziej zaawansowanym graczom, z pewną pulą kart nie pomogę, jednak podzielę się z nowicjuszami wiedzą, jakich legendarnych stronników powinni posiadać.

Kiedy opłaca się tworzyć Legendy?

Mimo dość efektywnych i efektownych działań, Legendy wcale nie są czymś, co jest potrzebne każdemu. Każdy gracz powinien zacząć od najprostszego aggro, żeby nauczyć się jak wygrywać, przejść przez fazę midrange, kiedy to zaczyna rozumieć o co chodzi w Hearthstone, by pod koniec zacząć się bawić nie tylko powyższymi dwoma typami decków, ale również droższymi i bardziej zaawansowanymi kontrolami i taliami opartymi na konkretnych kombinacjach kart.

Agresywne decki da się złożyć bez nawet jednej Legendy, chociaż te czasem się przydają. Trochę gorzej pod tym względem jest z midrange’ami, ale i w tym przypadku można znaleźć skuteczne zamienniki i wejść tak nawet do najwyższej rangi. Niestety, kontrole i combodecki wymagają już kart legendarnych, gdyż często to na nich opierają swój potencjał do wygrywania.

W takim razie kiedy warto zainwestować w jakąś legendę? Mniej więcej pod koniec tej drugiej fazy, kiedy Waszemu zoolockowi brakuje tylko jednej karty z szarżą, by być kompletnym. To jest moment od którego powinniście już na poważnie zastanowić się nad zainwestowaniem w Sylvanas, czy Ragnarosa, by uzupełnić nimi pierwsze wolniejsze talie. Najlepiej jest stworzyć kilka legend klasycznych, gdyż one zawsze będą dostępne w standardzie i znajdą miejsce w każdym decku.

5 Legend, w które trzeba zainwestować

Kolejność jest podana ze względu na powyżej opisane fazy, więc zaczynamy od tego co sprawuje się w aggro, a kończymy na kontrolnych bestiach.

5. Leeroy Jenkins

Leeroy Jenkins legend hearthstone

Idealne uzupełnienie każdego Aggro. 6 obrażeń, za 5 many i może zostać jeszcze wzmocniony. Podstawowa karta, którą dobija się wrogów. Pozawala na zakończenie gry przeciwko wolniejszym deckom, zanim rozwiną skrzydła. Jest lepszy od pozostałych stronników z szarżą, dzięki wysokiemu atakowi i niskiemu kosztowi many. Znajduje też miejsce w niektórych midrange’ach i kilku combodeckach, które co prawda nie są najsilniejsze, ale sprawiają dużo frajdy.

4. Mag Krwi Thalnos

Thalnos legend hearthstone

Świetna rzecz do każdego midrange i większości kontroli. Jednocześnie wzmacnia czary i pozwala na dobranie karty. Właśnie dzięki kombinacji tych dwóch efektów, które same w sobie szału nie robią, jest tak skuteczny. Co prawda nic nie stoi na przeszkodzie, by zamienić go na inne silne karty za dwa many, jednak Thalnos może dużo namieszać, kiedy przeciwnik ma zbyt duży stół, a ty niedobór stronników na ręce.

R E K L A M A

3. Sylvana

sylvanas legend hearthstone

Bardzo silny, duży stronnik, tworzący niesamowitą presję. Przeciwnik musi zagrać pod nią, przez co często traci tempo i inicjatywę. Wystawiona w odpowiednim momencie może całkowicie uniemożliwić wrogowi wrzucenie kreatur na stół lub przejąć Ragnarosa, czy inną irytującą, potężną kreaturę. Natomiast kontrole często zabijają ją własnym czarem, by wykorzystać agonie. Zdecydowanie jedna z najmocniejszych legend, niezależnie od formatu.

2. Ragnaros

Ragnaros legend hearthstone

Duży, silny i często zabija wroga. Świetnie sprawdza się przy dobijaniu przeciwnika, ale pomoże też w momencie, kiedy to oponent ma przewagę na sole. Dzięki statystykom trudno jest go zabić stronnikami, a sam może namieszać bez straty nawet jednego punktu zdrowia. Tak samo jak Sylvanas, zbyt silny by go nie grać.

1. Ysera

ysera legend hearthstone

Zaczęliśmy od świetnej szarży dla aggro, a skończmy na przyjaciółce każdej kontroli. Ysera daje mocne karty, trudno ją zabić, a sama zabija mniejsze kreatury. Co prawda jest droga i lepiej się sprawuje kiedy przeżyje kilka tur, ale zyskiwane przez nią czary świetnie dobijają przeciwny stół, jak i samego oponenta, a stronnicy zapewniają kluczową presję. Warto też dodać, że nie ginie od Słowa Cienia: Ból, Słowa Cienia: Śmierć i ma synergię ze smokami. Niezależnie czy chcecie złożyć Kapłana, Wojownika, czy Druida, Ysera w większości przypadków będzie dobrym wyborem, jeżeli zamierzacie grać wolno.

Co jeszcze warto stworzyć?

Poza powyższymi Legendami jest też kilka innych kart, które zawsze warto mieć w swojej kolekcji. Harrison Jones i Baron Geddon są odpowiedziami na metę i zawsze zniszczą upierdliwą broń, czy spalą stół pełen kreatur. Kairn Krwawe Kopyto też jest bardzo mocny, ale nie zawsze znajdzie się dla niego miejsce, podobnie jak dla Czarnego Rycerza.

Natomiast Śmiercioskrzydły będzie niemiłą niespodzianką dla każdego przeciwnika, nawet jak gracie aggro. Do tego można zbudować mocne i ciekawe talie pod Malygosa, natomiast Alextraza jest konieczna do Freez Mage’a, i znajdzie zastosowanie gdzie indziej.

W końcu przejdźmy do Legend klasowych, z których opłaca się tak naprawdę stworzyć tylko Tyriona (Paladyn), Edwina (Łotr), Jaraxxusa (Czarnoksiężnik) i Grommasza (Wojownik). Cenarius (Druid), Velen (Kapłan) i Antonidas (Mag) sprawdzają się w pojedynczych taliach. Nie polecam ich niszczyć, ale są Legendy, które bardziej się przydają. Podobnie jest z Al’akirem (Szaman), a Kruszor (Łowca) jest po prostu słaby.

Legendy z dodatków mają podobną wartość co wyżej wymienione karty i tworzy się je w miarę tego, jak bardzo są potrzebne w danej chwili. 

R E K L A M A
Kategorie
Inne

Wariat, kuc, maszyna, akrobata, a po godzinach bloger kochający HotSa. Zajmuję się na MMO24 newsami, zapewniając Wam najciekawsze informacje ze świata gier online. No i