Blizzard obalił największy hack w World of Warcraft – HonorBuddy

Dzisiejszego ranka, szef największej organizacji tworzącej hacki do World of Warcraft (HonorBuddy) zawiesił działalność. Oficjalne oświadczenie dotyczące przyszłości HonorBuddy Na stronie projektu możemy przeczytać “smutne wieści”, jak to określa...

Dzisiejszego ranka, szef największej organizacji tworzącej hacki do World of Warcraft (HonorBuddy) zawiesił działalność.

Oficjalne oświadczenie dotyczące przyszłości HonorBuddy

Na stronie projektu możemy przeczytać “smutne wieści”, jak to określa autor.  We wpisie, szef organizacji tłumaczy, że po 6-letnim sporze prawnym z Blizzardem, jedynym słusznym wyjściem jest zawiesić sprzedaż swoich produktów (Honorbuddy, Lazymon, Buddywing, Hearthbuddy).  Ponoć twórcy World of Warcraft naruszają prywatność swoich graczy, skanując używane programy w danym momencie, gdy gra jest włączona, co uniemożliwia pozostanie przez hack niewykrywalnym. To nie koniec – oznajmia naczelny projektu. Projekt został jedynie zawieszony, aby mógł go dostosować do obecnej sytuacji.


Kamień milowy w wojnie Blizzarda z hackerami

HonorBuddy był największym, najpopularniejszym i najstarszym projektem, który pomagał oszukiwać grę i ułatwiać ją do granic możliwości. Nawet jeśli zawieszenie działalności organizacji będzie tylko chwilowe, to już ogromny sukces.


Oświadczenie w oryginale

Greetings Buddies,

The following will be sad news, but this is the result of a six years long legal dispute that recently turned into a battlefield for hackers on Blizzard’s side.

With that said, our only possible course of action is to discontinue Honorbuddy. Effective today, we will stop all sales for the following products;
Honorbuddy, Lazymon, Buddywing, Hearthbuddy?

The aforementioned services will however remain intact until 31th December 2017 for those that already own a license.

The forums will undergo a change; the store will be closed. A lot of things will change.

It has always been our opinion that Honorbuddy provides no edge, except to empower players with less time than others to enjoy the game like anyone else. Many disagree, not in the least Blizzard, but being able to provide this service to those players has always been a goal of ours, and something we have been happy to do for the past 8 years.

It saddens us to close these services, but the recent advancements from Blizzard’s side are only possible because of their decision to compromise the privacy of their players. While WoW runs, the game is continuously scanning the user’s computer with the capability to send back exactly which applications the user is running, and in some situations even going as far as sending back window titles of any window on the computer. These things happen even if WoW is running in the background, and even without logging in to a character.

Fighting this war as long as we have is something no one has done before, and no one will do in the future. It is not quite over yet, but we need to adapt to these new circumstances to even stand a chance of continuing in the future.

We hope you understand these changes are not something we do because we want to, but because we have to. We thank you for your continued support.

 

zvr
Twoja reakcja
R E K L A M A
Kategorie
MMORPGWorld of Warcraft

Kamil “Kejmil” Klofczyński – Redaktor działu MMORPG, autor literatury pięknej, kinomaniak.

INNE